Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 FL - jaki macie hałas w środku?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2 FL - jaki macie hałas w środku?

    Zamieszczone przez jaro4444
    Bardzo dobre wrażenie robi Millers XF 0W40 - siła spokoju i kultura. Znacznie lepiej jak ten EE 5W40. ale niestety (albo stety do TSI) jest full saps.
    Ciekawa nowość Shell GLT - potestuję więcej i ocenię, ale ciekawie zapowiada się. Do tego na tyle tani, że można śmiało wymieniać częściej jak zalecenia.
    Mógłbyś wyjaśnić zależność SAPS co do silników TSI? ma być FULL SAPS w TSI czy niski popiół zapobiegający powstawaniu depozytów? Jeżdżę 3 sezon na XF0W40 i na razie nie narzekam, wcześniej był M1 0W40, ale moim zdaniem zbyt metaliczny. Obecnie rozrząd słyszę tylko jak napinacz nie zdąży zadziałać po przejechaniu zbyt krótkiego dystansu. Nowy Shell kusi przede wszystkim ceną, bo jednak prawie trzy razy tańszy od Millersa, także niezmiernie mnie ciekawią wyniki waszych testów.

  • #2
    O2 FL - jaki macie hałas w środku?

    Witam,
    od zakupu wkurza mnie marne wyciszenie fury. Ostatnio znalazłem fajną aplikację na smartfon: Miernik dźwięku. Przeprowadziłem z nią test hałasu (wynik poniżej) przy telefonie leżącym na przednim fotelu pasażera. Wynik masakra: od 60 dB (bieg jałowy) do 85 dB (120 km/h) :shock:

    Prośba do posiadających podobny zestaw o podzielenie się swoimi wynikami.
    Załączone pliki

    Komentarz


    • #3
      Pytanie na ile te wyniki pokrywają sie z rzeczywistością :wink:

      Komentarz


      • #4
        franek4always, przenoszę do offtop-a, bo nic raczej z tego konkretnego nie będzie...

        A w temacie... Pomijając samą aplikację o której nic nie wiadomo to na wynik ma dodatkowo wpływ setka innych czynników: typ telefonu ( i to nie tylko ogólnie, ale nawet poszczególne sztuki z kilku dni produkcji mogą się różnić komponentami ), wersja andka, typ obudowy ( ori/ zamiennik/ jakieś kondony/folie itp ), zabrudzenie obudowy ( otworu mikrofonu ) itd. a to dopiero samo urządzenie. Dalej położenie na przednim fotelu ( wzdłuż / w poprzek / skośnie ) miejsce na fotelu ( środek / lewo / prawo ), położenie fotela ( jest regulacja góra/dół przód/tył ), rodzaj tapicerki. O całej reszcie związanej z samym samochodem ( zawieszenie, opony ) i np. typem asfaltu nawet nie będę wspominał.

        Ogólnie da się porównać kilka samochodów przy pomocy tego samego telefonu i w tych samych warunkach, ale robienie tego tak, że każdy robi u siebie i po swojemu to całkowita pomyłka...
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez PieTrzaK
          Pytanie na ile te wyniki pokrywają sie z rzeczywistością :wink:
          Zamieszczone przez kowal 2002
          Ogólnie da się porównać kilka samochodów przy pomocy tego samego telefonu i w tych samych warunkach, ale robienie tego tak, że każdy robi u siebie i po swojemu to całkowita pomyłka...
          Na pewno nie są to wzorcowe pomiary, jednak idealnie oddają moje subiektywne odczucie hałasu w O2. Dla porównania wynik z 20 letniego Passata ze starym klekotem TD. 25 dB między min a max w Skodzie :shock: chyba dobrze oddaje sposób w jaki Czesi wyciszają swój markowy produkt
          Załączone pliki

          Komentarz


          • #6
            franek4always, ale nie masz żadnej informacji jak dokonywany jest pomiar ( wartość szczytowa, średnia, w pełnym paśmie, z jakimś filtrem np. A-ważony, dla konkretnej częstotliwości itp. ). Bez takich informacji wynik pomiaru nic nie mówi, bo np. pomimo wyższego wyniku może się okazać, że w aucie jest subiektywnie ciszej niż w tym w którym wynik był niższy.
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez kowal 2002
              ale nie masz żadnej informacji jak dokonywany jest pomiar ( wartość szczytowa, średnia, w pełnym paśmie, z jakimś filtrem np. A-ważony, dla konkretnej częstotliwości itp. ). Bez takich informacji wynik pomiaru nic nie mówi, bo np. pomimo wyższego wyniku może się okazać, że w aucie jest subiektywnie ciszej niż w tym w którym wynik był niższy.
              Tutaj masz info w jaki sposób aplikacja mierzy poziom dźwięku i sample z różnych fonów: Link Co się zaś tyczy subiektywnej oceny to poziom wyciszenia w O2 oceniam na 0 w skali 0-10

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez kowal 2002
                Ogólnie da się porównać kilka samochodów przy pomocy tego samego telefonu i w tych samych warunkach, ale robienie tego tak, że każdy robi u siebie i po swojemu to całkowita pomyłka...
                A jeżeli wyjdą pzrybliżone wyniki ?:szeroki_usmiech
                Własnie trzeba mierzyć swój pojazd, a nie przeprowadzać sterylne' testy na grupie, dzięki temu ktoś może dojdzie ,że ma głośne opony , uszczelki w drzwiach, tłumik się kończy...

                Największa watpliwośc to użycie smarkfona jako urządzenia mierzącego natężenie dźwięku.

                Komentarz


                • #9
                  bishop, do takich pomiarów to potrzebował byś analizator widma a nie miernik natężenia, który nie wiadomo co mierzy.
                  Nie mówię o sterylnych tylko powtarzalnych warunkach, bo bez tego porównywanie wyników jest bez sensu.

                  EDIT:

                  Musiałem podjechać w jedno miejsce więc przy okazji zmierzyłem u siebie tym wynalazkiem:
                  wszystko wyłączone ( cisza w aucie, auto w garażu ) 28-29 dB,

                  na drodze:
                  bieg jałowy - 39-40 dB,
                  50 km/h - 61-62 dB ( na innym odcinku asfaltu 57-58 dB )
                  80 km/h - 64-65 dB
                  100 km/h - 68-69 dB
                  120 km/h - 71-72 dB
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz


                  • #10
                    @KOWAL - 7 stopniowa DSG robi swoje
                    A przy okazji w jakim wyposażeniu masz autko,czy masz wygłuszenie pod maską?

                    Komentarz


                    • #11
                      franek4always, wersja Elegance; mam ori wygłuszenie maski ( moim zdaniem niewiele albo nic nie daje ), wygłuszone nadkola od zewnątrz, wygłuszone drzwi i cały bagażnik, ale... mam też 17" na dosyć twardym zawieszeniu. Co do zalet DSG7 w kontekście niskich obrotów silnika to akurat ( przynajmniej u mnie ) niewiele zmienia, bo wewnątrz dużo bardziej słychać szum opon niż pracujący silnik ( przy powiedzmy okolicach 80-100 km/h i obrotach ok. 2500-3000 rpm ).
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez kowal 2002
                        ... wersja Elegance; mam ori wygłuszenie maski ( moim zdaniem niewiele albo nic nie daje ), wygłuszone nadkola od zewnątrz, wygłuszone drzwi i cały bagażnik...
                        Jeśli to obniża hałas o kilkanaście dB - to zdecydowanie widzę sens takich inwestycji
                        Czy to wygłuszenie nadkoli, drzwi i bagażnika było standardowo w wersji Elegance, czy sam to dodatkowo dokładałeś? Jeśli dokładałeś to ile cię to wyniosło?

                        Komentarz


                        • #13
                          Całe wygłuszenie było dokładane ( jeszcze dużo brakuje m.in. cała przegroda między kabiną a silnikiem, nadkola od wewnątrz i najlepiej jeszcze cała podłoga - ale to robota na kilka dni i to raczej letnich :diabelski_usmiech ).
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz


                          • #14
                            To ja dorzucę swoje pomiary w w/w programiku:
                            klekot 1,9 BXE seria - brak wyciszenia, radio wyłączone

                            bieg jałowy - postój (silnik zagrzany) - 70 dB,
                            80 km/h - 87 dB
                            100 km/h - 89 dB
                            120 km/h - 91 dB
                            140 km/h - 93 dB

                            Ogólnie jak maszyna w fabryce z 1m :twisted:
                            MARCIN
                            Mój szkodnik

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez bzyq_74
                              To ja dorzucę swoje pomiary w w/w programiku:
                              klekot 1,9 BXE seria - brak wyciszenia, radio wyłączone

                              bieg jałowy - postój (silnik zagrzany) - 70 dB,
                              80 km/h - 87 dB
                              100 km/h - 89 dB
                              120 km/h - 91 dB
                              140 km/h - 93 dB

                              Ogólnie jak maszyna w fabryce z 1m :twisted:
                              No to "pogratulować" rekordu, a już myślałem że u mnie taka tragedia. Na jazdę autostradą musisz się zaopatrzyć w stopery bo wg. wiki hałas powyżej 90dB grozi już osłabieniem i ubytkiem słuchu :czacha

                              Komentarz


                              • #16
                                U mnie na bieg jałowym - postój (silnik zagrzany) - 56 dB. Resztę dopiszę jak zmierzę.
                                SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                                ​​​
                                Grzegorz

                                Moja Ambitna Czarnula

                                Komentarz


                                • #17
                                  U mnie wygląda to mnie więcej tak.
                                  Od początku nagrania do godziny 18:14:50 prędkość 50-80 km/h po remontowanej, dziurawej, zatłoczonej drodze (60-76 dB). od 18.14.50 do 18:15:15 prędkość 120-140 km/h brak innych aut w pobliżu (62-70 dB). Później swobodne wytracania prędkości przed skrzyżowaniem. Toczenie się na luzie (39 dB) i wyprzedzenie ciężarówki (strzał na dole - 49 dB). Radio i nawiewy oczywiście wyłączone.
                                  Wiarygodność tych pomiarów pewno nie jest najwyższa, tym bardziej że drugi program (decybel meter) pokazywał wyniki o około 5-7 dB niższe.
                                  Auto dość dobrze wyciszone: drzwi, podłoga, ściana grodziowa, bagażnik, klapa przód i tył.
                                  Załączone pliki
                                  Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Bawiłem się tym samym programem (apką) co franek4always zainstalowaną na GoClever Quantum i ja mam w T25 81-82dB przy licznikowych 140km/h. Z kolei Fabia 1 kombi 1.2HTP na te 83-84dB przy 120km/h.
                                    Pomiar prowadzę trzymając urządzenie na wysokości głowy pasażera z przodu...
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X